Informacije za odjemalce s samooskrbo pri dobavitelju SunContract v primeru odpovedi pogodbe o dobavi električne energije s strani dobavitelja
Odjemalci s samooskrbo po sistemu net-meteringa so v preteklem tednu od družbe SunContract prejeli odpoved pogodbe o dobavi, ki naj bi začela učinkovati 1. novembra 2025.
Odjemalcem s samooskrbo navedenega dobavitelja svetujemo, da čim prej preverijo ponudbe na trgu z električno energijo in izvedejo postopek menjave dobavitelja ali sprejmejo katero od preostalih ponudb obstoječega dobavitelja. Postopek menjave je za odjemalca brezplačen in enostaven ter ga lahko v imenu odjemalca opravi tudi izbrani dobavitelj. Odjemalcem priporočamo, da z začetkom postopka ne odlašajo, saj je pri menjavi treba upoštevati roke, ki so potrebni za izpeljavo menjave dobavitelja. Celoten postopek menjave dobavitelja je po korakih predstavljen na spletni strani agencije (Kako zamenjam dobavitelja? - Agencija za energijo), pri izbiri dobavitelja pa si lahko odjemalci pomagajo z informacijami iz primerjalnika stroškov oskrbe na agencijskih spletnih straneh in z informacijami na spletnih straneh posameznih dobaviteljev.
Gospodinjski in mali poslovni odjemalci, ki nimajo sklenjene ustrezne pogodbe o dobavi električne energije, lahko v skladu z Zakonom o oskrbi z električno energijo (ZOEE) na ELES kot distribucijskega operaterja naslovijo tudi zahtevo za dobavo električne energije pod pogoji zasilne oskrbe. Pri tem agencija opozarja, da je cena dobave električne energije pod pogoji zasilne oskrbe višja od tržne cene za dobavo primerljivemu odjemalcu in je objavljena na spletni strani ELES (Cenik za zasilno oskrbo z električno energijo). Dobava električne energije pod pogoji zasilne oskrbe zajema izključno dobavo električne energije brez možnosti upoštevanja proizvedene in oddane električne energije odjemalca v omrežje in ne podpira obračuna po pravilih net-meteringa.
Agencija pojasnjuje, da ima vsak odjemalec kot potrošnik pravico, da v primeru spora z dobaviteljem električne energije glede pogodbenih razmerij (npr. odpoved pogodbe, prenos viškov ipd.) sproži postopek izvensodnega reševanja spora.
Na podlagi ZOEE in Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (ZIsRPS) se takšni spori rešujejo pred pooblaščenim izvajalcem izvensodnega reševanja potrošniških sporov. V primeru navedenega dobavitelja je to:
Evropski potrošniški center za
reševanje sporov (ECDR)
Tomšičeva 9
1000 Ljubljana
e-pošta: info@ecdr.si
Pri tem je treba poudariti, da je postopek izvensodnega reševanja sporov za odjemalce brezplačen. Če dogovor v izvensodnem postopku ni mogoč, pa lahko odjemalec svoje pravice uveljavlja tudi pred pristojnim sodiščem.
Agencija je v zadnjem času prejela več prijav, ki se nanašajo na odpoved pogodb o dobavi električne energije. Ob tem pojasnjujemo, da agencija nadzira zakonitost izvajanja določb glede delovanja trga z električno energijo, kot jih določa energetska zakonodaja. Ta pa ne vsebuje določb, ki bi neposredno urejale pogodbena vprašanja, kot so odpoved pogodbe, prenosi viškov ali sorazmernost pravic in obveznosti pogodbenih strank. Prijave, ki se nanašajo na tovrstno problematiko oziroma bi se lahko nanašale na problematiko, kot jo ureja Zakon o varstvu potrošnikov, je agencija že odstopila Tržnemu inšpektoratu Republike Slovenije za morebitno nadaljnje ukrepanje v okviru njegovih pristojnosti.